Spis spraw
Spis spraw załatwianych w Gminie według kategorii.
Sprawy budowlane - wymienione poniżej sprawy należą teraz do kompetencji Starostwa Powiatowego w Oławie
- pozwolenie na budowę,
- pozwolenie na zmianę sposobu użytkowania,
- pozwolenie na rozbiórkę,
- przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- zmiana pozwolenia na budowę,
- decyzja rozstrzygająca o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku lub terenu sąsiedniej nieruchomości,
- zgłoszenie robót budowlanych.
Starostwo Powiatowe w Oławie - Wydział Architektury i Budownictwa 55 - 200 Oława, ul. 3 Maja 1 Tel. (+48 71) 313-94-33
Fax 313-50-59 Poniższa lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Miasta i Gminy wraz z informacjami jak sprawę można załatwić (rozdział omawia również sprawy załatwiane w Starostwie Powiatowym).
Ustawa o samorządzie gminnym Zgodnie z art. 7 Ustawy o samorządzie gminnym, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
4) lokalnego transportu zbiorowego,
5) ochrony zdrowia,
6) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
7) gminnego budownictwa mieszkaniowego,
8) edukacji publicznej,
9) kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
11) targowisk i hal targowych,
12) zieleni gminnej i zadrzewień,
13) cmentarzy gminnych,
14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
15) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
16) polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
18) promocji gminy,
19) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
20) współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Ustawy określają (art. 8), które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy. Przekazanie gminie, w drodze ustawy, nowych zadań własnych wymaga zapewnienia koniecznych środków finansowych na ich realizację w postaci zwiększenia dochodów własnych gminy lub subwencji.
Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów. Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.
Gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.
Gmina otrzymuje środki finansowe w wysokości koniecznej do wykonania zadań, o których mowa powyżej. Szczegółowe zasady i terminy przekazywania środków finansowych, określają ustawy nakładające na gminy obowiązek wykonywania zadań zleconych lub zawarte porozumienia.
Informacja wytworzona przez:
Przemysław Wszędybył , w dniu: 08‑03‑2004 09:37:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Sławomir Hodur
email: slawekh@volcox.pl tel.: 0 602 306 982 fax: (033) 496-47-31 , w dniu: 08‑03‑2004 09:37:00
Data ostatniej aktualizacji:
28‑03‑2018 09:42:58
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie